forsta veckan

Da har man varit har nere i drygt en vecka. ni far ursakta stavningen, har precis fatt tillgang till skolans internet, men inte det tradlosa, sa blir till att skriva pa skolans datorer.

Vi drog ju som sagt ut pa en liten roadtrip runt nordon och halva sydon. om ni har en karta framfor er sa kom vi ner till christchurch och sen drog rakt over landet till greymouth (tror jag det hette) pa sydon. Landet har ar iaf underbart. basta delen var pasific highway. ligger pa nordon langst nordost tror jag. helt underbar kuststracka. bland det vackraste jag satt. annars bestar landet av varierande natur, kan vara slatter och boljande kullar dar det gar massor av far och kor, och sen helt plotsligt kan det vara varsta djungeln. Sen akte vi runt till lite olika stader, Wellington, huvudstaden har i landet, ligger langst ner pa nordon, var min favorit.

Nu ar vi iaf tillbaka i Auckland och har mott upp sarah och karin som ocksa har flyttat in i the village som studentboendet kallas. kul att traffa dem igen, nu vantar vi bara pa ganget som varit i australien att de ska komma imorgon. sen ar hela ganget samlat.

borjar aven bli lite orolig over min praktikplats, de andra av de som jag akt med har fatt reda pa vart de ska vara. ar sarah och jag som inte vet, och kanske nagon mer i australien ganget. hoppas pa att hora natt snart iaf. de andra verkar ha fatt bra platser och foretag.

Nae om man ska gora natt vettigt med sin dag, eller varfor det egentligen? i gar lag jag och barbs och bara slappade:P pratade med lite folk som bodde i the village och laste typ. underbart:) kanske blir en likadan dag idag:P

ni far iaf ha dte sa toppen hemma i kylan eller var ni befinner er. jag har det iaf toppen i varmen och fukten pa andra sidan jorden! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0